zaterdag 20 april 2024

De principiële

 

 



Oh, retreat, retreat ....

Dat riedeltje speelt zich regelmatig af in mijn hoofd.
Uit noodzaak.
Als ik mij niet zou terugtrekken vrees ik dat ik gewelddadig zou kunnen worden.

Een tekst wordt onthaald op bijval of op afkeuring.
Je hebt het onderwerp "genaild". Of niet.
Ik krijg er de kriebels van.
"Sebiet een patat op uw gezicht", begint er dan een stemmetje in mijn hoofd te fluisteren.
Louter en alleen om achteraf  "dat was er boenk op" te kunnen zeggen.

Ik weet dat het dan tijd is om mij terug te trekken in het gezelschap van "mijn" auteurs.

People of experience maintain that it is very sensible to start from a principle. I grant them that and start with the principle that all men are boring. Or will someone be boring enough to contradict me in this?

Kierkegaard

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten