zondag 24 maart 2013

Imre Kertész



Stilstaan bij de betekenis van woorden die u dagelijks gebruikt.
De betekenis die u er zelf aan geeft.
Woorden als "zijn", "bestaan", "realiteit", "rede" en hun onderlinge samenhang.
De samenhang die u er zelf aan geeft.

Dat lees ik graag.

"Geloof ik dan niet in het bestaan van het kwaad? Natuurlijk bestaat het kwaad, maar het is een veel ingewikkeldere materie dan hoe het op het proces werd voorgesteld."
Kristien Hemmerechts.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/blog/kristienhemmerechts/130322_blog_hemmerechts_degelder_standard

Meestal blijf ik op mijn honger zitten.
"Natuurlijk blijf ik meestal op mijn honger zitten", zou ik durven schrijven.


Stilstaan bij de betekenis van woorden die ik dagelijks gebruik.
De betekenis die ik er zelf aan geef.
Woorden als "zijn", "bestaan", "realiteit", "rede" en hun onderlinge samenhang.
De samenhang die ik er zelf aan geef.

Dat lees ik graag.

"What is really irrational and what truly cannot be explained is not evil but, contrarily, the good"
Imre Kertész.


Leuk om te lezen: De samenzwering van Imre Kertész.
"Waar wilt u over schrijven", vroeg ik hem?
"Over het feit dat ik de logica heb begrepen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten