zaterdag 6 december 2014

Herman Loos




https://www.apache.be/2014/12/01/opinieschrijverij/

"Op een examen theoretische sociologie beweerde ik ooit dat de communicatieve rationaliteit van Habermas een nutteloos concept is aangezien sociaal handelen nooit machtsvrij is. Het werd een discussie waarin ik alle hoeken zag van het examenlokaal dat ik uiteindelijk met grote onderscheiding verliet. Dat hoge cijfer legde ik uit als een laatste argument van de professor om mijn ongelijk te bewijzen. Tegelijk op punten verloren én gewonnen, het is me achteraf nooit meer gelukt."

Herman Loos



Herman Loos krijgt een hoog punt van de prof.
Herman Loos interpreteert dit als een geslaagd argument van de prof om zijn ongelijk te bewijzen.
Herman Loos is de machtsfactor.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten