vrijdag 31 oktober 2014

Stan Laureyssens



"De waarheid bestaat niet.Vraag aan tien mensen om hetzelfde feit te beschrijven, en je krijgt tien verschillende verhalen. Als ik dus zeg dat een boek de waarheid is, dan klopt dat. Want de waarheid is zoals ik de waarheid zie, en zoals de mensen die waarheid aan mij verteld hebben."

Stan Laureyssens in "de morgen" naar aanleiding van het uit de handel nemen van zijn boek over Julien Schoenaerts.



De vraag is of Stan Laureyssens zijn eigen woorden gelooft.
Gelooft hij het zelf of is het eerder een oplichter, maakt hij mij maar wat wijs?

Hij gelooft het zelf niet.
Zijn woorden zijn niet meer dan een doekje voor het bloeden.
Hij heeft een ferme kopstoot gekregen van Matthias.


Er moet een sticker op zijn boek.
"Dit boek bevat onjuistheden."
En Stan Laureyssens vertikt dat. Hij wil de eer aan zichzelf houden.
"Nee, die sticker zou een aantasting zijn van mijn integriteit. Mijn naam als auteur zou er door in twijfel getrokken worden. Het zou mij veroordelen tot het uitsluitend schrijven van fictie."

Jammer toch.

Ik deel nooit kopstoten uit.
Bij gebrek aan een hoofd.
Maar dat is uiteraard fictie.
Tuurlijk heb ik een hoofd.
De werkelijkheid is dat u de vuisten stuk slaat op mijn hoofd.
Vraag maar aan Matthias.




Stel je voor, een sticker met "Dit blog bevat juistheden".
Er zou een glimlach op mijn gelaat verschijnen.
Al moet ik op deze vooravond van 1 november toegeven dat het een droefgeestige glimlach zou zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten