zaterdag 27 april 2013

Alex Agnew



Als ik op een fiets zit, vind ik alle automobilisten debielen.
Omgekeerd vind ik alle fietsers debielen als ik in de auto zit.
Is dat niet ongeveer een samenvatting van hoe de wereld in elkaar steekt?
Alex Agnew in de Morgen.



Ik ben een debiel.



Ik ben altijd en voor iedereen een debiel.
Maar wel mobiel, dat spreekt.

Waar deze debiel de afgelopen week stil bij stond:

"We moeten leren het verschil te maken tussen iets belachelijk, fout of storend vinden en het verbieden. Dat kost soms best wat moeite, maar een werkbaar alternatief is er niet."
Bart Sturtewagen.
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130425_00555812
Wat moet verboden Worden? Datgene wat belachelijk, fout of storend IS.

“Vrijheid van meningsuiting is een fundamenteel recht. Vermoeden van onschuld is gangbaar in de rechtspraak, maar geldt niet voor journalisten."
Christian Deconinck.
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130424_00554080&word=pol+van+den+driessche
Vermoeden van onschuld is geen fundamenteel recht.

"Alleen maar het idee dat men verkozen politici een plicht tot 'neutraliteit' zou kunnen opleggen, druist in tegen het wezen van de democratie zelf, en het is beangstigend dat de meerderheidspartijen in Boom zelfs maar met dat idee konden spelen."
Marc Hooghe in de Morgen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opinie/article/detail/1622892/2013/04/27/Ellis-Island-een-treffend-symbool-voor-onze-houding-ten-opzichte-van-immigranten.dhtml
"De meerderheid beslist" is geen onderdeel van het wezen van de democratie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten