donderdag 30 november 2023

De ambitieuze

 

De analyticus heeft een verklaring waarom er zo massaal op niet-democratische partijen gestemd wordt:
De democratische politicus luistert niet naar de verzuchtingen van de mensen.

Zelf stel ik mij dan altijd de vraag of het de taak is van de politicus om naar de verzuchtingen van de mensen te luisteren?
Ik zie het veeleer als de taak van de politicus om te zeggen: ik zie het zus en zo, en als u het ook zo ziet kan u misschien overwegen om op mij te stemmen.

"Het is niet mijn ambitie om te luisteren naar de mensen, het is mijn ambitie dat de mensen naar mij luisteren", zou het credo van de politicus moeten zijn.

De politicus die mij hierin bijtreedt, krijgt mijn stem.


 

Hakuin Ekaku, Blind man crossing the bridge.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten