vrijdag 3 september 2021

Valerie Van Peel

 

Onlangs zat ik rustig in de wagen, ik stond stil voor een rood licht, en dan BAM!
Toen ik uitstapte om de schade op te nemen opende de vrouw die haar wagen in mijn koffer geparkeerd had verschrikt haar portier.
"Oh sorry", zei ze, "sorry, sorry sorry, ik heb op de verkeerde pedaal geduwd."

Daar moest ik aan denken toen ik de column van Valerie Van Peel las.
"Gelijkheid betekent in mijn boekje dan ook oordelen per individu en niet op basis van geslacht."
Het laatste deel van die zin is overbodig. Ik vermoed dat Valerie Van Peel ook niet zal oordelen op basis van kleur, op basis van leeftijd, op basis van seksuele voorkeur of welke groep dan ook.
Dat siert haar.
"Gelijkheid betekent in mijn boekje dan ook oordelen per individu en niet op basis van een groep."
Dat is zoals een rood licht, je hoort er te stoppen.
De "activistische feministen" lijkt mij een groep.
Wat is dat trouwens, een "activistische feminist?" Als je begin augustus de Belgian Cats een hart onder de riem steekt, ben je dan een activistische feminist?
U vindt dit voorbeeld waarschijnlijk - en terecht - heel anekdotisch. Maar ...
"Niks te maren", zei mijn moeder in mijn jonge jaren.
Sterke vrouw.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten