maandag 7 november 2011

Arlette

Kent u Arlette?
Nee?
Ik ook niet.
En dat is best wel jammer.
In het weekblad Humo staan weer tientallen interviews.
Patrick Janssens, Bart De Wever & Liesbeth Homans, Rik De Saedeleer, Herwig Van Hove...
Stel dat ik één van al die coryfeeën zou kunnen ontmoeten.
Ik zou geen enkel moment aarzelen om voor Arlette te gaan.
Arlette is de mama van Evi Hanssen.

"Kijk: met mijn mama kon je niet discussiëren. In 'dingen uitpraten' geloofde ze bijvoorbeeld niet. Haar vaste antwoord was: 'Uitpraten? Ik héb helemaal niets uit te praten. Dit is mijn mening, dat is jouw mening - leg je erbij neer. En moet je nog wat patatjes hebben?"

Mama praat met Evi, ze kent de mening van haar dochter.
Maar er wordt niet uitgepraat.
Is het niet verdomd zielig als moeder en dochter uitgepraat zouden zijn?

"Maar dat hoop ik dus wel anders te doen dan mijn moeder: mijn eigen kinderen in hun puberteit de indruk geven dat ik tenminste luister naar wat ze te vertellen hebben. Om vervolgens alsnog te zeggen: 'Nee, mijn mening is beter' (lacht)"

"Mijn mening is beter." Op dat moment ben je uitgepraat natuurlijk. Arlette kon het niet over haar lippen krijgen.
Of alleen als er een (lacht) achter komt, maar dan gaan die pubers uit hun dak natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten