zondag 18 oktober 2015

Francis Skinner



Waarde Russell,

Ongeveer twee jaar geleden beloofde ik u een manuscript van mijn hand op te sturen. Nu is het manuscript dat ik vandaag stuur, niet dat manuscript. Ik zit er nog aan te prutsen, en God mag weten of ik het ooit zal publiceren, of iets daaruit. Twee jaar geleden heb ik enkele colleges in Cambridge gegeven en mijn leerlingen enkele aantekeningen gedicteerd opdat ze iets in handen, zo niet in hun hersenen, zouden hebben om mee naar huis te nemen. En ik heb deze aantekeningen laten vermenigvuldigen. Ik heb juist tikfouten en andere fouten in een paar van de afschriften verbeterd, en toen kwam ik op het idee of u misschien niet een afschrift wilde ontvangen. Zo stuur ik er een. Ik wil niet de indruk wekken dat de de colleges moet lezen; maar mocht u niets beters te doen hebben en mocht u er enig onschuldig genot uit putten, dan zou me dat veel plezier doen. (Ik denk dat ze heel moeilijk te begrijpen zijn, omdat ze op zovele punten alleen wordt gezinspeeld. Ze zijn slechts bedoeld voor de mensen die de colleges hebben gevolgd.) Zoals ik zeg, het doet er helemaal niet toe als u ze niet leest.

Uw
Ludwig Wittgenstein.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten