zaterdag 26 april 2014

De correspondent



"De correspondent" is een medicijn tegen de waan van de dag.
https://decorrespondent.nl/home

Een "dagelijks" medicijn tegen de waan van de dag.
Je moet er betalen om dingen te lezen die de waan van de dag overstijgen.

Hier lees je alleen maar de waan van de dag.
Het is gratis.
Van een omgekeerde wereld gesproken.

Bij wijze van protest gaan we daar vandaag komaf mee maken.
Over volgende fascinerende quotes moet u dus zelf maar een verhaal bedenken.

"Taal heeft niets met identiteit te maken". Siegfried Bracke.
Wat iemand (ik weet niet wie of wat, ik moet er voor betalen in "De Standard") de reaktie ontlokte:
Bracke zou Wittgenstein moeten lezen.
Dat deed mij dan weer denken aan het verhaal van Russell, Wittgenstein en het nijlpaard.
"Some of his early views made the decision difficult. He maintained, for example, at one time that all existential propositions are meaningless. This was in a lecture room, and I invited him to consider the proposition: 'There is no hippopotamus in this room at present.' When he refused to believe this, I looked under all the desks without finding one; but he remained unconvinced."
Trouwens een mooie test of u op dezelfde lijn zit als Wittgenstein.
Ik alvast wel.

"Het leven primeert op de leer". Paus Franciscus.
Of althans een uitspraak die de paus wordt toegedicht door Jurgen Mettepenningen.
"Hij spreekt een taal die intrigeert, van het hart en zegt dat het leven primeert op de leer".

Over Freya Pirijns valt ook wel een mooi verhaal te bedenken.
Een vrouw waar ik wel mee zou kunnen samenleven, niet met de schooljuf evenwel.
"Ik leef niet samen met de politicus Willem-Frederik, het is de mens die ik graag zie".
Tussen haakjes, ik ben nog één van die zwevende kiezers die nog niet weet wie mijn felbegeerde stem krijgt.
Ik zie eenvoudig geen partij die bij mij hoort.
"Groen" is het alvast niet volgens Freya.
"Ik heb voor Agalev gekozen. Omdat ik vond, en nog altijd vind, dat het een partij is die een visie heeft die verder reikt dan alleen maar het hier en het nu."

Veel succes gewenst.
Sta me toe om u nog één tip te geven.
Vergeet nooit dat het een "verhaal" is.

“Is not literature meant to speak of our being a thousand different kinds of things, at times creating even this diversity? If literature gives up this purpose, this duty, it renounces all claim to legitimacy. I am Hungarian. I am Slovene. I am Serbian. You do not need literature for sentences like that. A bureaucrat will do, and a rubber stamp. A border guard. An Army.”
Peter Esterhazy.

En omdat "één tip" aankondigen en effectief ook maar één tip geven mij net iets te logisch lijkt geef ik ook nog het volgende mee:
"Het leven (existence) is de rode draad in het leven."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten